Hållbarhetsansvarig på solenergiorganisationen ESMC
ordförande för Stockholms hamnar
kommunfullmäktigeledamot för Vänsterpartiet Stockholms stad
återkommande krönikör för Syre.

  • Vi måste lära oss av skogsbranden

    Läs gärna min och Vasiliki Touplakis inlägg i Västmanlands läns tidningar. Där eller nedan. Vi måste lära oss av skogsbranden VLT, 2014-08-23 Skogsbranden i Västmanland är den största i modern tid i Sverige. Enorma belopp har gått förlorade och uppskattningsvis 14 000 hektar, mestadels skog, har eldhärjats. Det enda positiva i detta är att skogsbränder…

  • Nyhetsbrev 2014-08-25

    Öppna era hjärtan, djurskyddskontroller, skolan, Kistaloppet, miljön och valet… Läs hela mitt senaste nyhetsbrev: NyhetsbrevJensHolm2014-08-25

  • Vi anmäler Förbifart Stockholm

    Ska Moderaterna kunna använda ett statligt verk som sitt eget propagandaorgan? Idag ska Moderaterna och Trafikverket ta det första spadtaget för motorvägsbygget Förbifart Stockholm. Det här kommer bli ett budgetmässigt slukhål på 30-60 miljarder kronor. Vänsterpartiet vill investera istället alla pengar i kollektivtrafik och utbyggd cykelinfrastruktur i Stockholm. Vi har idag JO-anmält motorvägsbygget. Eftersom många efterfrågar…

  • Nyhetsbrev 2014-08-18

    Styr Wallenberg svensk utrikespolitik? Lärdomar av skogsbranden. Kriget mot den s k terrorismem. Valrörelse. Vad vill V med pälsindustrin? Läs mitt nyhetsbrev: Nyhetsbrev2014-08-18

  • Cyklingens tid är nu – om vi vill

    Artikel i Bicycling 6/2014. Läs den nedan. Cyklingens tid är nu – om vi vill Bicycling 6/2014 Jag antar att jag inte är den förste att undra hur det kommer sig att invånarna i Köpenhamn tar cykeln till jobbet och skolan ungefär fyra gånger så ofta som de som bor i Stockholm. Det kan väl…

  • Reinfeldt bluffstartar Förbifart Stockholm

    Idag i Dagens Nyheter försöker Fredrik Reinfeldt, infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd och finansborgarråd Sten Nordin göra Förbifart Stockholm till en valfråga. Inte mig emot. Stockholmarna bör verkligen få chansen att välja mellan en pengarullning av sällan skådat mått, minskade anslag till kollektivtrafiken och ökade utsläpp å den ena sidan eller en storsatsning på kollektivtrafiken, bättre framkomlighet,…