Från och med idag kan du köpa min bok ”Om inte vi, vem? Politiken som räddar klimatet och förändrar vänstern”. Köp den i en bokaffär, från Sjösala förlag, Adlibris, Bokus eller nån annan som säljer den. Jag hoppas den kan bidra till att vänstern formulerar en vision om det hållbara, rättvisa och jämställda samhälle som vi behöver bygga. Boken avslutas med mitt Omställningsprogram för vänstern. Det finns med andra ord mängder med saker att göra för att skapa ett bättre samhälle. Nu kör vi. För om inte vi, vem?
Om inte vi, vem? Nu i handeln
av
Etiketter:
Kommentarer
6 svar till ”Om inte vi, vem? Nu i handeln”
[…] visa att det är en god ekonomisk politik att låna till investeringar. Som jag skriver i min bok Om inte vi, vem? ”Kan höghastighetsbanorna bli det viktiga brottet mot decennier av felaktig […]
[…] mycket stora ekonomiska resurser genom att äta mindre animalier, eller inga alls. I min bok Om inte vi, vem? tar jag upp det jag kallar för positiva synergieffekter. Alltså, om vi vidtar åtgärder för att […]
[…] Igår deltog jag i ett seminarium om s k elvägar på Transportforum i Linköping. Trafikverket håller på att ta fram ett förslag på hur en mer begränsad elväg ska kunna byggas i Sverige, en pilotstudie. Faller den väl ut tänker man sig att rulla ut ett större projekt för att elektrifiera några av våra större motorvägar. Att se till att det finns elförsörjning längs vissa av våra vägar skulle göra att lastbilarna drevs med el och därmed eliminera utsläppen av växthusgaser på de sträckorna. En otroligt viktig och realistisk åtgärd för att minska utsläppen från de tunga transporterna. Idag finns redan försöksverksamhet med elvägar vid Arlanda och på E16, utanför Sandviken. Den senare har jag skrivit om i min bok ”Om inte vi, vem?” […]
[…] i konflikten mellan marknad vs miljö, är det ett fullt troligt scenario (läs mer på temat i Om inte vi, vem?). Därför behöver vi snarast ett långsiktigt och bra stödsystem för biogas. För närvarande […]
[…] skriver om detta på s 78 ff i min bok Om inte vi, vem? Har du inte läst den beställ den […]
[…] Det är inte första gången EU stoppar avgifter på motorvägar. Österrike har tidigare försökt införa begränsningar mot långtradartransporter genom Alperna, men stoppades den gången av EU, något jag skrivit om i Om inte vi, vem?. […]