Med särintresset som drivkraft

flygtorget och idag också i DN som notis kan man läsa kristdemokraten Mats Odell lova att det inte ska bli någon flygskatt. Han tänker också förhindra att Bromma flygplats läggs ned. Flygskatten är förstås viktig som miljöskatt (flyget bidrar till enorma mängder växthusgaser) och på Bromma planeras tusentals bostäder och närboende kommer äntligen att kunna slippa utsläpp och flygbuller.

Det intressanta i detta är att Mats Odell sedan länge har varit styrelseledamot i intresseorganisationen Svenskt Flyg och uppbär 100 000 kr i arvode varje år för det. Nu har han premierats till ordförande i samma organisation. Inte undra på att han sätter flygbolagens intresse framför miljön och de boendes.


Publicerat

i

av

Etiketter:

Kommentarer

Ett svar till ”Med särintresset som drivkraft”

  1. Profilbild för Tobias Schelin

    Flygskatten räknas idag på varje stol. Lägg istället en skatt på bränslet.